Cheer up / Не журись oil, acrylic. canvas 150x205 2022

Робота створена під час досліджень документальних архівів і відсилає до конкретної історичної події, а саме до ювілейного концерту на честь 175-ї річниці з дня народження Тараса Шевченка. Шевченко – український поет, художник, один із представників модерної історії української культури. Він був одним із тих локальних героїв, якого з певними адаптаціями прийняла до свого пантеону радянська історія. Однак вона вибирала лише ті фрагменти його професійної та особистої біографії, котрі були зручні радянській ідеології. Саме тому портрети Шевченка часто прикрашали різноманітні заходи з різним ступенем офіційності. Подібним чином використовували портрети Леніна чи інших партійних діячів. Робота Єгора Анцигіна відтворює це специфічне оформлення заходів, які балансували на межі формального та карикатурного. Справді, останні роки існування радянської держави були більше схожі на пародію режиму, ніж на його повноцінне існування. Іронічний та безглуздий вибір подібних заходів підкреслювала назва цієї події, тобто «Не журись».Сьогодні ця робота є актуальною, оскільки Україна переживає чергове, і, ймовірно, останнє тотальне переосмислення радянського минулого з усіма його травмами та хибами. Історія свідчить, що Україна була однією із тих країн, які провокували розвал радянської імперії. Заходи, подібні до зображуваного на картині Анцигіна концерту – на перший погляд невинні та несерйозні – насправді показували неспроможність системи розпізнати відверте глузування над її формальностями та ритуалами.

робота була представлена на виставці "ВГОЛОС" галерея Лабірінт м.Люблін Польша / лінк на документацію виставки

Cheer up / Не журись oil, acrylic. canvas 150x205 2022

The work was created during the research of documentary archives. It refers to a specific historical event – the anniversary concert in honour of the 175th birthday of T. G. Shevchenko. Shevchenko was a Ukrainian poet and artist, one of the representatives of the modern history of Ukrainian culture. He was one of those local heroes whom Soviet history accepted into its pantheon with certain adaptations. However, taking into account only those fragments of his professional and personal biography that were convenient for soviet ideology. That is why portraits of Shevchenko often adorned various events with varying degrees of officiality. Portraits of Lenin or other party figures were used in a similar way. Yehor Antsyhin’s work reproduces this specific arrangement of events that is balanced on the border between formal and caricature. Indeed, the last years of the existence of the soviet state were more like a parody of the regime than its full existence. The ironic and senseless choice of such events was emphasised by the name of the work, “Cheer up!”. Today, this work is relevant because Ukraine is experiencing another, and probably the last, total rethinking of the soviet past with all its traumas and inaccuracies. History shows that Ukraine was one of those countries that provoked the collapse of the soviet empire. Events like the concert depicted in the dungeon of Antigonus – at first glance innocent and frivolous – actually showed how much the system did not have the ability to recognise an open mockery of its formalities and rituals.

the work was presented at the “Out Loud” exhibition, Labyrinth gallery, Lublin, Poland / link to the exhibition documentation