Комендантська година/ Curfew

Series of paintings 80x120 / canvas, oil /

Light installation / plafond, cold light /

Class II bomb shelter /gallery Part.com/

2014

Взаємозв’язок світла та зображення стає більш агресивно -виразним в час жорсткої політичної ситуації. І навіть найбільш маргінальні твори мистецтва можуть бути невидимими в умовах банальної відсутності світла. Саме тому в своїй серії пейзажів художник пише образ місяця або іншого джерела світла, котре не підкоряється умовам простору та взаємозв’язку з ландшафтом. А також створює світлову інсталяцію із плоских круглих плафонів, котрі звисають зі стін або лежать на підлозі чи навіть зверху на картині, тим самим заважаючи повноцінно сприймати твір. Але, з іншого боку, якщо вимкнути їх, ми не побачимо жодної картини на виставці.

The relationship between light and image becomes more aggressive in a tough political situation. And even the most marginal works of art can be invisible in the banal absence of light. That is why in his series of landscapes, the artist paints an image of the moon or other light source, which does not obey the conditions of space and the relationship with the landscape. And also creates a light installation of flat round ceilings, which hang from the walls or lie on the floor or even on top of the picture, thus preventing the full perception of the work. But, on the other hand, if you turn them off, we will not see any paintings in the exhibition.